Parę dni temu przy sprzątaniu dysku znalazłem swój stary projekt, pseudo-wirtualną perkusję używającą kamerki internetowej. Aplikacja szuka w obrazie punktów o danym kolorze (tutaj zielony i niebieski), oblicza na ich podstawie pozycję wirtualnych pałeczek (te dwie kolorowe kropki) i porównuje ją z bębnami, które można dowolnie ustawić za pomocą myszki.

Kamerkę mam mega budżetową, więc działa to raczej średniawo – poniższy szlagier musiałem nagrywać chyba z 5 razy, bo cały czas coś się psuło i nie było mnie słuchać. Ale jeśli uda mi się dorwać kamerkę ze znośną rozdzielczością i jakością, to zamierzam jeszcze trochę poeksperymentować.

Od strony technicznej mało ciekawie: C++, OpenCV do kamerki i irrKlang do dźwięku. Sam sposób działania też raczej niezbyt wyrafinowany. Jedyna fajna sprawa to obliczanie głośności i siły uderzenia na podstawie szybkości punktów/pałeczek, ale akurat tego na filmiku nie ma.

 


Link do githuba: https://github.com/fireveined/drumSimulator

Ostrzegam – kod był pisany chyba 3 lata temu i do najpiękniejszych nie należy. Ważne, że działa!

  • Did you like it?
  • Yes   No